Ontbijt & lunch
Leave a comment

Granola cups met yoghurt en fruit

Dit is een receptje voor de ontbijt liefhebbers! Of voor iedereen die van gezonde gebakjes houdt! Deze granola cups kun je vullen met van alles, maar wij kozen voor yoghurt en fruit. Is weer eens wat anders dan een boterhammetje.

Vorige week was ik druk bezig met een lekker ontbijt receptje, maar het was nét niet helemaal geworden wat ik in mijn hoofd had! Soms gebeurt dat natuurlijk als wij recepten maken voor de blog. Het smaakte echt heel goed, maar het qua looks was het gewoon niet wat ik in mijn hoofd had. Dus daarom vandaag tóch een ontbijt receptje, maar dan even totaal wat anders!

Deze granola cups zijn gemaakt van havervlokken en niet met fijne havermout. Omdat havervlokken het gewoon beter doen als je ze in de oven doet! Je mag deze cups vullen met wat je zelf lekker vindt bij je ontbijt. Ik eet tegenwoordig vaak yoghurt met fruit, daarom dat ik voor deze vulling heb gekozen! Vind je gewone magere yoghurt nou niet zo lekker, dan zijn alle andere soorten yoghurt of kwark ook gewoon prima! Kies bijvoorbeeld voor Griekse yoghurt of magere kwark, allemaal prima!

Genoeg gekletst, op naar het recept!

Benodigdheden:

  • 150 gram havervlokken
  • 1 rijpe banaan
  • handje hazelnoten, fijngehakt
  • 1 à 2 eetlepels honing
  • snufje kaneel
  • 3 theelepels kokosrasp
  • je favoriete yoghurt & je favoriete fruit
  • bakvorm voor cupcakes/muffins

Dit recept is voldoende voor 6 granola cups.

Aan de slag!

  1. Prak je banaan in een kom. Voeg hier de havervlokken, de fijngehakte walnoten, de kaneel, de kokosrasp en de honing aan toe. Meng dit goed door elkaar.
  2. Vet je cupcake vorm in. Maak een bodem van de haver-noten mengsel, met een opstaand randje.
  3. Bak je cups ongeveer 15 minuten op 175 graden in het midden van je oven, tot ze mooi goud bruin zijn.
  4. Als je ze uit de oven haalt moet je even met de bolle kant van een lepel de cups aandrukken. Door het bakken komen de cups wat omhoog. Als ze nog warm zijn kun je ze nog makkelijk in de juiste vorm duwen.
  5. Laat je cups afkoelen.
  6. Vul je cups met je favoriete yoghurt en stukjes fruit. Ontbijt smakelijk!

Liefs Laura

Facebook0
Youtube110
Pinterest252
Instagram999

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.